onsdag, juli 26, 2006

värsta producenten

Ja, jag stal rubriken från DNs intervju med Karin af Klintberg. Blir så glad av att läsa om hennes brinnande intresse och engagemang - och framförallt hennes tankar om ledarskap. Önskar att att Filmkrönikan kidnappades av henne och SVT i Stockholm. Och att hon handplockade ett dreamteam. Där jag ingick.

(Skrev ett betydligt ilsknare inlägg först, men hejdade mig. Känns onödigt att begå karriärssjälvmord bara för att det är.så.satans.varmt. Inte helt otänkbart att folk snappar och går Falling Down på första bästa postkontor idag. Beware.)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Den här jäkla värmen drar verkligen fram det sämsta ur en vid det här laget. Det var roligt ett tag, men snälla, kan ingen sänka termostaten nu?

För övrigt var det ett väldigt trevligt reportage om af Klintberg i DN.

Emma sa...

Idag när jag käkade lunch bevittnade jag ett milt fall av Falling Down-road rage vid Odenplan. Det ÄR värmen som gör att folk totalt tappar det.

Anonym sa...

Och det är uppenbarligen kring Odenplan det händer. På väg ut från Vivo Wasahallen fick jag på eftermiddagen en rejäl uppläxning av en äldre dam som påstod sig ha sett att jag tog två avocados inne i butiken, trots att jag bara betalade för en. Jag försökte förklara för henne att jag överhuvudtaget inte köpt någon avocado, men det örat ville hon inte lyssna på. När jag till sist gick därifrån, smått kokande, ropade hon "Usling!" efter mig.

Värmen som sagt.

Emma sa...

Ha ha HA! Avocadotjuvsusling!

Anonym sa...

Och för att ytterligare förlänga avocadoincidenten så kan jag tillägga att jag redan tidigare på dagen hade köpt tre avocados från ett grönsaksstånd nere på Odenplan, och därför inte köpte några såna när jag var och handlade på Vivo (förutom i den äldre damens fantasi då). Men när jag senare skulle använda dem när jag lagade mat så var de helt bruna och äckliga inuti trots ett särdeles friskt yttre. Även detta skyller jag på värmen, för jag vill ju inte tro att grönsaksståndsmannen med flit sålde dåliga avocados till mig.

Så, nu har jag inga fler frukt och grönt-anekdoter.

Anonym sa...

"Önskar att att Filmkrönikan kidnappades av henne och SVT i Stockholm."

Så mao är du besviken på Filmkrönikans utveckling? Se vidare: http://tennisspionen.blogspot.com/2006/07/svt-sviker-med-von-zweigbergk-dn.html

Emma sa...

Helt kort: 1. Filmkrönikan skulle sett annorlunda ut om jag fått bestämma. 2. Jag hoppas att de med Helena i spetsen ska göra ett bra program. 3. Jag tror att det skulle bli ännu bättre om programmet gjordes i Stockholm med en visionär - som Karin af Klintberg - bakom ratten.

Anonym sa...

Tyvärr så är KaK en ganska obehaglig människa i verkligheten. För mig är hon en typisk klättrare som tack vare goda kontakter (hallå, brorsan Daniel nöjeschef på SVT, någon? Förutom alla de redan uppräknade familjekontakterna i artikeln).

Eller så är det bara fel på vår personkemi. Och naturligtvis är jag avundsjuk. That goes without saying. Vem vill inte bli sedd av cheferna?

Emma sa...

Jag har i och för sig aldrig träffat henne, och vet inte alls hur hon är att jobba med. Men erfarenheten säger mig att jag vilken dag i veckan som helst heller jobbar med en otrevlig/sexistisk/socialt inkompetent/whatever människa än en trevlig klåpare utan ledarskapstalang som försöker vara min bästa kompis och inte har en aning om vad de pysslar med. :)

Anonym sa...

KaK är en nolla. En ide gör inget geni. Räckmacka.

Anonym sa...

Ja, det är ett c för mycket där. Vadåra.

Svara inte om du inte gillar att snacka med handen förresten.

Emma sa...

Bitter and aggressive, are we?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Skulle älska att jobba med Filmkrönikan.

Emma sa...

Vad bra. Plockar du med mig då, omutifallatt? :)