måndag, augusti 14, 2006

På 3 1/2 dag ska jag...

- helst skriva färdigt en bok.

- researcha Mads Mikkelsen för en Glamour-intervju jag ska göra på Malmö Filmdagar. (Någon som vill veta något särskilt om honom?)

- researcha inför den norska filmfestivalen i Haugesund som börjar på fredag.

- gå på två pressvisningar, och helst hinna se två filmer hemma på dvd.

- skriva recensioner för Glamour.

- göra en miniintervju för Glamour.

- Göra färdigt mammas födelsedagspresent. (hittade apropå ingenting det här igår. Bra idé! Jag är en sucker för korsstygn. Jag vet. Såå Konstfack och hej-jag-har-svart-hår-och-är-estet och
allt det där. Men om någon hittar en fin bild på Jesus får ni gärna hojta.)

- helst hinna handla lite kläder.

Gah! Men det ska gå.

4 kommentarer:

Space babe sa...

Mads Mikkelsen, slurp...

Ja, säg vad jag INTE skulle vilja veta om honom... Hmm...
När började han bli poppis bland tjejer?
Har han några komplex?
Vad ser han för skillnader mellan svensk och dansk film, eller deras förutsättningar (han kanske inte kan sånt om filmpolitik etc)?
Några Hollywood-anbud på g?
Favoritkvinna att spela mot? Några särskilda preferenser vad gäller kvinnor? Gillar han asiater? Etc, etc.

Emma sa...

Haha, jag kanske skulle tycka att det kändes lite märkligt att fråga honom om han gillar asiater, men... :)

Anonym sa...

Fråga honom om vem som är hans favoritskurk i Bondserien.

Om varför dansk film mår så mycket bättre än svensk och vad svensk film skulle kunna lära sig från dansk. Vilka historier han tycker att svenska filmmakare borde berätta istället för alla polishistorier.

Vad han egentligen tycker om Dogma. Är det bra eller var det bara kejsarens nya kläder över det hela (personal note: Klart som fan det var kejsarens nya kläder.)

Anonym sa...

Filmfolk som han gillar att jobba med överlag vore väl kul att veta - inte bara kvinnliga skådisar.

Det skulle vara kul att få reda på lite mer om arbetet bakom kameran, det är ju så många andra än skådisarna och regissören som behövs för att göra en bra film. Du kanske kan fråga honom vilken yrkesgrupp bakom kameran - kanske framför allt utöver regi och foto - som han tycker är mest underskattad? Fast det är väl en mer allmän fråga, inte så mycket till just honom.