söndag, december 31, 2006

GOTT NYTT ÅR!


Önskar er alla ett fantastiskt 2007 med inspiration, oängslighet, kärlek, uppfyllda drömmar, skratt, äventyr, dans och mod!

(och snyggare typsnitt i blogger)

UPPDATERING: Space babe medddelar att tecknet ovanför tydligen inte alls betyder "courage", utan "hero" eller "outstanding person". Låter iofs också som en bra plan inför 2007.

--

2007 vill jag

... som sagt ha roligare och träffa intressanta, smarta människor

... göra något stort och modigt

... dansa mer

... göra slut med Stockholmstrendängsliga och ogenerösa människor

... plåta mer och lära mig hur mina föräldrars gamla avlagda systemkamera funkar

... jobba mindre, ta det lugnt och läsa mer

... jobba med redaktörer som inte utgår från att deras läsare/tittare är efterblivna

... träna och bli stor och stark (vilket är en paradox eftersom jag är 2 äpplen hög, men ändå)

... få mer pondus

... tjäna så mycket pengar att jag kan resa mer, och längre bort

... att människor tänker själva

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år!

Anonym sa...

Ja, Gott Nytt, och hoppas att nästa år överträffar det snart avslutade.

eff sa...

Sista punkten känns svårast, va?

Ms Johansson sa...

åh vilken fin nyårshälsning! mod känns bortglömt, det ska jag också satsa på.

superkryp sa...

Shit, du är kortare än en smurf! Smurfar (som folk säger nu för tiden, när jag var liten sade vi smurfer) är tre äpplen höga. ;)

Med lite html-tricks kan man använda fler typsnitt än de som finns unter Fonts and Colors. Kolla i Template/Edit HTML. Fonterna är rätt högt upp. Det är bara att skriva in "rätt" namn och förhandsgranska/spara! :)

(Men du menade kanske när man skriver bloggar... och det kan man oxå göra. Nåja... Säg gärna till om du behöver (och vill ha) hjälp.)

...och nu när jag har babblat klart, önskar jag dig och din hubby detsamma!

Anonym sa...

Happy new year's baby.

Emma sa...

Eff: Jo...

Superkryp: Tack för tipset! Det jag VERKLIGEN skulle vilja lära mig är hur man gör ord till klickbara länkar i kommentarer etc. Hur GÖR man?

Vänta, jag testar:

test

Emma sa...

YAY! Jag klurade ut det! Barnsligt stolt!

Space babe sa...

Hm... det där kinesiska tecknet betyder inte mod. Jag söker efter den rätta betydelsen, och tar hjälp av www.iciba.com (som är bättre på att förklara kinesiska än engelska termer) de föreslår "hero" eller "outstanding person".

Det finns hemsidor dit man får skicka rolig användning av kinesiska tecken, typ folk som tatuerat "gris-hjärna" på armen etc. Inte för att jag vill avskräcka dig från att använda kinesiska tecken...:)