måndag, januari 15, 2007

4 länkar, 2 drömmar

1. I natt avgörs Golden Globe. De nominerade hittar du här.

2. Fick tips om en bioföreståndares Rocky-sida, där all things Rocky är samlade på ett och samma ställe. Där hittade jag till exempel

3. Rocky Balboa-bloggen som samlat recensioner, intervjuer och bland annat länkar till

4. Aintitcoolnews Q/A på 200 frågor med Sly himself.

--

I helgen drömde jag att jag irrade runt på ett hotell och inte hittade till mitt rum. En grönögd, skrynklig, helt fantastisk hotellstäderska, som senare visade sig vara gud, skulle visa mig till mitt rum, men jag tappade bort henne. När jag hittade henne igen i källaren bad jag om ursäkt för att jag blivit en så dålig människa.

I natt drömde jag att jag gömde mig för en dansk mördare i ett bårhus-likskåp.

7 kommentarer:

Robin sa...

En före detta kollega till mig hade för vana att under natten ta fel på toalettdörren och dörren ut i korridoren på hotell, det hände vid tre tillfällen att han i mässingen fick springa ned till lobbyn med en tidning framför sig och be om en nyckel, värst var nog under en kickoff på Vadstena kloster när nunnorna hittade honom sovandes med ett paraply nere i lobbyn på morgonen...

A L V A S - P A P P A ! sa...

du borde utveckla dina drömmar till manus, du verkar ha gott om utmärkt material!!

Emma sa...

Robin: Jag har bara gått i sömnen en gång. Då hämtade jag ett äpple och la det i min säng. Tydligen.

Alvas pappa: :)

Anonym sa...

Du pratar med gud i dina drömmar!!

Dan (gearhead) sa...

Du borde skapa en drömblogg...

Emma sa...

Anonym: Yup. Tydligen. Har aldrig hänt tidigare... Däremot har jag drömt flera gånger att jag suttit och pratat med någon jag känt igen, och sedan plötsligt kommer jag på att det ju är JAG. En kopia av mig i femtonårsåldern. Och då börjar jag luska för att ta reda på mer om mig själv. Vrickat.

Dan: Äsch, mina drämmar får muta in sig på ett litet hörn här. :)

Anonym sa...

Med så konstiga drömmar är det en gåta att du är frisk där uppe :p