måndag, februari 26, 2007

And the filmpaket goes to...

Om jag har räknat rätt är det lika mellan Teachgirl och Anna som hade 12 rätt var i Oscarstipset. Eftersom min hjärna känns lite för mushy just nu för att kunna hitta på en klatschig utslagsfråga går det utlovade filmpaketet om fem filmer till den av er som svarar snabbast i kommentarerna från och med nu. Jag garanterar inte kvaliteten på paketet, men kan lova att fyra av filmerna kommer att vara bättre än Hälsoresan.

--

Jag kan inte fatta hur tråkig galan var. Hur lyckades Ellen DeGeneres vara så profillös och tråkig? Hur förvandlades Oscarsgalan till en sådan Gore-fest? Var Diane Keaton dyngrak eller bara bohemisk? Varför hade Clintan inte sina glasögon? Hatar Beyonce och Jennifer Hudson varandra lika mycket som de såg ut att göra?

--

Nu, soffan, mat (olja och salta babyspenat, släng ner lite på en tallrik, täck med färsk pasta fylld med antingen svamp eller pesto, strössla massor med riven parmesan och finhackad gräslök ovanpå och häll över juicen från en halv citron - klart på 10 minuter), lite choklad och antingen filmleftoversarna från i helgen: Angel A eller The Contract eller kanske Talladega Nights eller något som Cleopatra, Kort möte eller någon Bergman. Eller äh, det blir Talladega Nights. Lätt.

--

Påminn mig nästa gång jag ska bli plåtad till en eventuell bildbyline, att det här med att bli plåtad efter tre timmars sömn när man redan är hormonell och sur generellt är en dålig idé. Annars är det här med att vara frilans för en redaktion på det här (förhoppningsvis) regelbundna sättet något jag kan tänka mig mer av. Man dyker upp lite då och då, förslagsvis när redaktionen bjuder på chokladglass och modeansvarig slumpar ut innehållet i två backar fyllda med skönhetsjunk.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Okay, inga utslagsfrågor? : )

Anonym sa...

Förresten är detta det finaste jag vunnit.

petter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
petter sa...

Talladega Nights är lite små kul..inte lika briljant som Anchorman dock. Nya filmen verkar också helt ok. Trailern är rätt skoj iaf(kolla de är i stockholm! omg!):
http://www.apple.com/trailers/paramount/bladesofglory/

"No one knows what it means, but it's prvocative, it gets people going"

Anonym sa...

jag måste varit sämst. fem rätt. och det var på dom enkla skådispriserna.skäms

superkryp sa...

Är den femte filmen Hälsoresan? Kan du inte skriva vilka filmer du ville bli av med? ;)

Förresten tycker jag att det är kanon att bara vakna och fjutta igång hårddiskmockapären innan man kollar vilka som vann och spola bort all reklam (och en del mellantugg och framför allt alla tråkiga låtar).

Så jag satt här hemma och småhoppades att den och den skulle vinna, fast jag visste att det redan var avklarat...

Men... jag jobbar ju inte med det direkt heller. :)

Kul initiativ med din tävling förresten, det har jag glömt att skriva!

d.o sa...

..säger ni att galan var jättetråkig för att trösta mig som inte kunde se galan? Är det så? Snällt i såfall.

Emma sa...

Anna: Grattis till vinsten! Ska läsa lite mer på din blogg för att klura ut vad du kan tänkas gilla av det jag har i hyllan innan jag bestämmer mig för vilka fem filmer det blir. :)

Petter: Orkade knappt se klart den, plus att The next best thing började på tv400. Anchorman var inte riktigt min kopp te.

Halva dansk skalle: Du var faktiskt sämst. Men jag var inte mycket bättre, jag hade sju.

Superkryp: Lovar att outa filmpaketet när jag väl bestämt mig. :)

do: Nej, den VAR verkligen galet tråkig. Usch.

TeachMom sa...

Typiskt. Mitt straff för att jag hade en datorfri kväll... :( Nåja, äran är faktiskt nog, så grattis, Anna!

Emma sa...

teachgirl: Äh, what the hell, du kan få ett litet tröstprispaket på två filmer. Deal? Maila mig din adress! :)

TeachMom sa...

Schysst! Tack snälla. Adressen är på G.

Johan Ahlin sa...

Va fan Emma inte mer än 7 rätt, inte jag heller, ska se till att du på nåt sätt får några soundtracks som jag lyssnat på sen puberteten, Prince och hans Batmanmusik m.fl:)