måndag, februari 19, 2007

Kärlek!

Har tänkt skriva något i några dagar om hur viktigt det är att vara snälla mot varandra, men det har känts så fånigt, det är ju så självklart - och människor blir alltid lite sura på människor som säger naiva, barnsliga och självklara saker. Som på Regina Lund till exempel. Men hörrni, jag gillar Regina Lund. Som fan. I alla fall. Fick nyss en kommentar i bloggen:
Jag har ett minne av dig från HAGANÄSskolan. Du räddade min dag då! Jo, det är sant.
Följande hände för..hmm.. ca..ojoj...12(!)år sedan: Jag hade färgat mitt hår (rött), var grymt missnöjd och trodde att världen höll på att rasa ner på mig, när du vänder dig mot mig från en annan soffa i uppehållsrummet där vi sitter i varsitt gäng och säger; Vad fin du är i håret Malin.
En liten kommentar som jag alltså kommit ihåg länge - tack igen
och jag började nästan gråta. Ridiculous, I'm sure. Men, var snälla mot någon idag! Sprid lite kärlek och gör någon glad. Okej? Och glöm inte bort de där människorna som är bra på att rikta sin strålkastare rakt på dig och får dig att känna dig sedd och omtyckt och som världens bästa, vackraste, mest intressanta människa, de behöver också lite kärlek tillbaka. Och en pytteliten komplimang kan betyda hemskt mycket för någon, även om det bara handlar om något så löjligt som hår på en postfärgbadhairday när man går på gymnasiet.

5 kommentarer:

Johan Ahlin sa...

Jorå, Regina är häftig, i rätt sammanhang, som häromsistens på Chinateaterns West Side Story,.
Hon var perfekt som Anybody.

Anonym sa...

Det där tycker jag var jävligt fint. Att hon minns det och tog sig tid påpeka det.

Anonym sa...

Hmm, verkar som om det ligger nåt i luften idag, mejlade just till en viss x och sa att jag saknade honom, återstår bara att se om han gör detsamma vilket inte alls är säkert. Kan ju alltid hoppas på att han har läst och tagit till sig ditt kärlekstips Emma.

Anonym sa...

JA! underbara rader detta.. att sprida glädje/värme/kärlek är absolut meningen med livet.

keep on shining. and blogging. du solstråle .)

Matti Ståhlberg sa...

Som sagt (kalyans komm.) Finns det nåt annat alternativ än att skina? Egentligen?

(Soundtrack: Pink Floyd... "shine on you crazy diamond...")