torsdag, juli 05, 2007

föräldrabilder del II



7 kommentarer:

gudmundson sa...

Ååh, de är ju nästan outhärdligt coola och hippa.

Jag blir grymt avundsjuk.

Såg för övrigt dig och maken svischa förbi Tennstopets uteservering i tisdags kväll, men det gick så fort att jag inte hann säga hej.

Nån annan gång.

Emma sa...

Visst ÄR de? Jag är nästan lite chockad.

Vad tråkigt att vi missade varandra! Nästa gång it is. Då får du hojta!

Magnus Tannergren sa...

Är det någon som ens tar sådana där coola bilder på någon nuförtiden? Alla bilder jag fått se som folk tagit på varandra föreställer dem lätt lutandes mot de som de tror är bildens mitt fåningt flinande.

Var tog poserandets konst vägen? Nu poserar man inte. Man viker ut sig. Bilderna skriker "SE MIG!" och jag slår dövörat till.

Eller så är det tidens tempo. 60-talet var mycket snyggare än detta estetiskt ruttna 00-tal.

Grattis Emma! Vilken tur att dina föräldrar har haft den goda smaken att föreviga sig själva på ett smakfullt snyggt sätt.

(Låter sur? Jag? Vaddå? Min semester är slut. Jag surar så mycket jag vill...)

Anders sa...

Är Monica Vitti din mamma?

Emma sa...

riotbrain: jag tror att det helt och hållet handlar om att 60-talet ser coolare ut. Hittade bilder i min svenska pappas fotoalbum från 60-talet och de var väl egentligen samma typ av festbilder vi tar idag - bara det att kändes sjukt mycket mer exotiskt.

Annars gillar jag sällan bilder jag tar på människor där de ser att man tar dem. Man ska plåta i obevakade ögonblick.

Anders: Mamma lät MYCKET förtjust när jag vidareförmedlade frågan. :)

Johan sa...

Din morsa het. sexigt cool.

Sorry, men hej bilden säger så...

Anonym sa...

Fin mamma, absolut, men coolast är ändock bilden på de tre svala snubbarna. Hela bilden är bra, men det som gör att bilden skulle platsa på ett skivomslag; mannen i mitten kollar på klockan. Underbart.