söndag, juli 08, 2007

Varning utfärdas!

Hyr inte The Last Kiss om du är sugen på en lättsam romantisk komedi! Zach Braff & co beter sig inte alls som de ska i romantiska komedier. De beter sig som riktiga människor. Det vill säga som idioter. Man hatar dem. Man skriker mot teven och måste nästan hålla för ögonen. (Alltså, filmen är bra - men att säga att det är en komedi är att luras. Big time.)

--

Tips på roliga gratis-saker att göra i ett regnigt Stockholm: Se dansfilmer på Dansmuséet. Ruskigt obekväma stolar, men gratis är gott och dansfilmer är nästan alltid roligt. Idag sågs Style Wars som jag faktiskt inte sett tidigare. Dessutom har jag lärt mig skillnaden mellan klassisk tutu och romantisk tutu, och hur ballerinaskorna utvecklats genom åren och sett en fantastisk scenografiskiss signerad Nils Dardel. Jag tror det här ska bli en museum-sommar. Tom Tits har jag varit nyfiken på hur länge som helst.

--

Ett annat litet tips: Passa på att länsa myntskålen om ni har en sån. I vår fanns drygt 900 spänn och en massa lei.

7 kommentarer:

Rött och Svart sa...

Fast Wild Style-utställningen var inte så värst bra. Trodde den skulle vara både större och mer varierad (några bilder från inspelningen av filmen håller inte för en utställning). Även om jag måste erkänna att Bronx-miljöer från 80-talet kan vara väldigt trevliga att titta på.

Emma sa...

Jo, vad gäller Wild Style-utställningen håller jag helt med. Såg du filmen, eller har du kanske redan sett den? Tänkte se den någon dag.

Rött och Svart sa...

Såg Wild Style i höstas. Helt ok (framförallt som tidsdokument). Fast har man sett filmen blir som sagt utställningen snudd på ointressant.

W

Anonym sa...

I min myntskål finns 1 och femtio, ett gammalt citat av Rolle "hooonom Stoltz" och en karamell som någon bara har sugit lite på.

Michaela Hansson sa...

Zach Braff är nästan nära på grym, men inte i The Last Kiss, det kan nog bero på att filmen verkligen suger.
Filmen är verkligen inget man vill se. - jo om man vill se en riktigt långtråkig film då är The last kiss, just det rätta valet.

Emma sa...

Lars: :)

Mika: Tycker du? Ohh, jag som tyckte att den var bra men deprimerande.

Anonym sa...

The Last Kiss är just så där förträffligt deprimerande bra eftersom den målar upp en bild om de komplikationer en realtion kan utsättas för när människor kliver in i vuxenlivet för tidigt (utan att ha riktigt lämnat ungdomslivet bakom sig).

Strålande regi och skådespel av Zach Braff och en värdig uppföljning på Garden State.