fredag, oktober 26, 2007

biohelgen for dummies

1408 får 2 plus av mig i AB.

A mighty heart får 4 plus.

Fatih Akins film Vid himlens utkant hade också fått 4 plus om jag hade recenserat den. (Eller vänta, det gjorde jag, i Glamour, men de lägger inte ut texter på nätet. Helt kort: Börjar i mustig hor-fascination, blir snabbt något helt annat, Babel light som sliter i hjärtat.) Extratips: om du inte sett Akins musikdokumentär Crossing the bridge - gör det!

--

Fick tillbaka resultaten angående min hälsoundersökning. Ens järnvärde ska, om jag förstår pappren rätt, ligga mellan 9 och 34. Mina ligger på 3. Inte så konstigt att jag är trött på gränsen till sömngångare.

--

Nu, off på queerfilmsfestival. Har ingen aning om vad som egentligen ska hända, men jag gissar att vi i juryn ska stå och stamma och läsa upp något inför folk, och att vi ska dela ut blommor och ära eller så.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du gillar blodpudding :)

Anonym sa...

och persilja!!!!

Anonym sa...

Har du kollat dina hB-värden? (hemoglobin)? Ligger de lågt länge har du anemi, och det kan finnas bakomliggande skäl till det som man måste kolla. Att gå omkring med så låga värden alltför länge sliter på kroppen, så insistera på att doktorn i så fall gör en ordentlig utredning av vad det beror på.

Emma sa...

anonym 1 + 2: Jag ÄLSKAR blodpudding! Inte så förtjust i persilja dock.

anonym 3: Tack för omtanke + tips! Ska kolla hB-värdena i pappren också. Jag fick en remiss, så jag ska tillbaka och kolla ordentligt.

Anonym sa...

jag förstår inte riktigt varför 1408 är så omtyckt bland många. blev glad över att se ditt betyg. trodde att det bara var jag som tyckte att den var... sådär.

Emma sa...

Det mest förvånande är nästan att så många verkar tycka att den är bra för att den INTE är som Hostel eller Saw istället för vad den faktiskt ÄR...