söndag, mars 30, 2008

27 dresses

Den var inte toppen på något sätt, men helt ok. Den har kallats "ooriginell", "reaktionär"och/eller "konservativ", men jag kan i skrivande stund inte komma på en enda romcom som går ut på att huvudrollstjejen ska bli av med sin Syster Duktig-het och bråka lite för att må bättre. Hur många romcoms finns det där killen som huvudrollstjejen så småningom får ihop det med är en bröllopsskribent som är en sucker för bröllop - och blir hunsad av sin kvinnliga chef? Små detaljer kanske, men ändå.

--

Mer av dagens filmkonsumtion: Tour de France-dokumentären Hell on Wheels och The Others.

3 kommentarer:

Martin Degrell sa...

Jag störde mig mest på att killen hon får ihop det med är en sån total asshole, vars klavertramp är mycket grövre och mer oresonliga än i vanliga romcom-sammanhang - stölden av filofaxen, utnyttjandet av hennes situation, alla lögner, etc. Vilken romantiker!

Anonym sa...

Äsch den var ju hur bra som helst ju! Och att ha med "Benny and the Jets" tyder på god smak.

/s

Emma sa...

Martin: Jag störde mig nog mest på att jag förknippar honom med hans fåniga prinsfigur i Förtrollad. Sen tyckte jag väl att hans övertramp inte var så stora. Men det är nog för att jag är en alldeles för förlåtande människa. :)

S: "Hur bra som helst" vet jag inte. Men ok, helt klart.