onsdag, september 24, 2008

kulturutbyte/nagra snabba fran presscentret

Alldeles strax ska jag se en thaibuskis som min guide rekommenderat, senare idag foljer hon med pa Du levande.

--

Bangkok so far: Kunde givetvis inte sova en blund pa planet. Hamnade mitt i en exalterad gymnasieklass med genomtrangande roster och noll respekt for sovande. Nar jag kom till hotellet sov jag en timme, sedan lite yrt och vingligt ut pa stan. Allens senaste skrapfilm oppnade festivalen, efterat thaimassage. I tva och en halv timme. Jag svar, det var som att hamna i himlen. Idag: har gett mat till munkar tidigt, tidigt i morse - ville prova eftersom min engelska pappa varit munk har, pa 70-talet - sett lite tempel och akt flodbat. Min guide tycker bara att jag tar bilder pa fula saker.

Hej sa lange.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det spelar ju ingen roll att det är fula saker så länge bilderna är snygga, vilket dina alltid är! Det tas för mycket bilder på snygga saker och sevärdheter. Vi måste bevara de fula vyerna till eftervärlden - annars fastnar vi i ett slags historieförfalskning!

Emma sa...

Haha, tack! Fast jag kanner mig lite skyldig att ta bilder pa sant ocksa nu - sa att hon tycker att jag tar fina bilder. Plus att jag kanner att jag maste ta lite bilder pa manniskor ocksa, vilket jag nastan aldrig gor. :)

Anonym sa...

Bra berättande - att slänga in att ens pappa varit munk i Thailand. Bara sådär i förbifarten.

Anonym sa...

Det beror väl lite på vad man fotograferar för. Men om man reser eller befinner sig i ett roligt eller minnesvärt sammanhang är det faktiskt roligt att, som du säger, ta åtminstone några bilder på människor.

Vad man däremot ska akta sig noga för är de i Asien (och i USA) så populära poserings-bilderna. En dödssynd (om man inte blir fotad med typ... Wong Kar-wai eller nån).

Anonym sa...

Nar jag kom till hotellet sov jag en timme, sedan lite yrt och vingligt ut pa stan.

Ta ett längre Thai-break.

Emma sa...

Julia: Tankte val att det skulle funka. :)

Josefine: Poserinsgbild. Urr.