måndag, november 24, 2008

i all hast

Helgen har varit fantastisk, har sett så mycket bra film, utförlig rapport om årets Novemberfestival kommer. (Och den här gången menar jag det. Att en rapport faktiskt kommer.)

--

Ska snart knattra ner en recension av Måns Månssons H:r Landshövding till Hype, och med anledning av det såg jag om hans kortfilm Kinchen - där sportkommentatorn Lasse Kinch i sitt headset ställer den djupt filosofiska frågan

Etta, tvåa, etta, tvåa. Är det någon som hör mig? Och i så fall varför?

(Av oklar anledning får det mig att tänka på Staffan Westerbergs lite otäcka sagokassett Med örat mot jorden. Minns någon?)

10 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer din bok? Känns som man har väntat i 100 år nu? Har det blivit nått strul med förlaget?

Emma sa...

100 år minst har man väntat. Minst. Kanske får man vänta 100 år till. Minst.

Anonym sa...

Jag känner de som gjorde Kroppens konturer. Väldigt begåvade ungdomar är de!

Anonym sa...

När kommer rapporten?

Emma sa...

Brooks: Absolut!

Jonathan: När jag har en paus i Stockholms filmfestivalandet och jobb. I morgon har jag en lucka. :)

Anonym sa...

Nu börjar hela Odenplan blir oroliga för att du blivit nykterist! Speciellt vissa av oss...

Emma sa...

Huh?

USiT sa...

DU HAR BLIVIT UTMANAD PÅ TANDKRÄM!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Försöker upprätta min förlorade heder lite Emma.
Du kan väl ta en kik?
MVH,

Klaus

Emma sa...

USit: Syftar du på utmaningen att posta en bild på sig själv naken varje dag? Tack, men eh... nej, tack. :)

Klaus-Peter: Det där ogenerade lästiggandet gör mig ärligt talat lite obehaglig till mods, och jag förstår inte riktigt poängen. Det spelar ju ingen som helst roll om jag läser eller gillar det du skriver eller ej.