måndag, mars 09, 2009

Fortsatt Yates-fixerad.

Sånt här är anledningen till att jag med jämna mellanrum undrar vad jag egentligen håller på med, och undrar över vad jag missar.

--

Hör Richard Yates läsa The Best of Everything här.

--

Igår beställde jag Lie Down in Darkness, som Yates skrev filmmanus efter, och som Frankenheimer skulle regisserat. Själva manuset verkar svårt att få tag på, kanske finns det på nätet någonstans. När jag ändå var igång beställde jag The Bridge of Remagen som han också skrev manus till.

3 kommentarer:

Martin sa...

Har du läst Mary Robinsons Tell Me? Yates ska ha haft följande att säga om henne: "Robison writes like an avenging angel, and I think she may be a genius." Räckte för att jag skull lägga den i min Amazon-korg.

Emma sa...

Oooooohhhh! Låter som något som passar bra i min shoppingkorg också. Tack för tipset!

Martin sa...

Robison ska det förstås vara...