lördag, maj 16, 2009

Cannes dag 3

Noterade nyss att Fredrik Sahlin kallar Jane Campions Holy Smoke för en "tunn sexspekulation" idag på sin SVT-blogg. Vafalls?!

Missade tyvärr hennes Bright Star i morse eftersom jag var tvungen att gå på Humpday istället, men efter snacket som gått delar den folk i två läger: de som tror att det är en vinnare, och de som tyckt att det var kostymdramasnoozefest.

--

Saker man inte riktigt vet hur man ska ställa sig till: när en ny bekantskap från Bangladesh tittar frågande på en och säger att de försökt hitta en på Facebook men bara hittat en fan club.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Haha! Var tvungen att kolla Facebook-grejen, det var roligt.

Gabh sa...

Uh, ja, mina kompisar har samma problem :D

Tomas_Timelock sa...

hahah... riktigt, riktigt roligt.. när jag ett fan oxå. :-)

//tomas

Emma sa...

Snart kanske jag har nästan 15 fans! Yay! :)

Anonym sa...

Det kanske är som att svära i kyrkan, men jag anser Sahlin vara en av landets bästa recensenter. Huruvida han har rätt eller fel angående Holy smoke har jag ingen aning om. Men jag ska se filmen bara för att.