måndag, maj 04, 2009

H:r Landshövding i tv i kväll!

Följer Hyneks exempel och tipsar om att en av förra årets absolut bästa filmer går på SVT ikväll. Missa inte!

--

Förra veckans höjdpunkter: 70-årskalas och En afton med Depeche på Debaser Medis. Av den förra lärde jag mig att 60-plussare som just upptäckt Spotify är som galna kalvar på grönbete. Av Tingseks framförande på den senare konstaterade jag att man under inga som helst omständigheter bör waila när man framför en Depeche-låt.

--

Kunde också konstatera att den nya drinken Spoon my eyes på Debaser var som nektar för törstiga strupar: citron, honung, tequila och tranbärsjuice.

8 kommentarer:

Molly sa...

Tyvärr har En afton-kvällarna snabbt gått ner sig i karaoketräsket. Det som började med kärlek till huvudpersonen/bandet, går nu på rutin, där vem som helst 'tolkar' vad som helst.

Sorry stockholmare! Det kan inte bli lika bra igen som första hösten (2007) på Debaser Malmö :)

Emma sa...

Åh, det här som var min första En afton med-kväll! Trist att man missat något bra. Men jag måste säga att Henric de la Cour och Emmon var riktigt bra!

(Jag går aldrig på konserter även om det är mitt nyårslöfte varje år. I år har jag tagit mig i kragen och varit på tre stycken hittills. Yay! Titiyo, Grace Jones och den här.)

Nåväl. Har de Spoon my eyes i Malmö måste du prova. Himmelsk!

Lars Johansson sa...

Jag vill umgås med Emma nån gång, t ex på Debaser, det skulle vara kul. Men då får Emma göra lite te med mjölk till mej, för jag dricker inte alkohol. Hoppas det inte är nåt hinder.

Jojje sa...

...H:r Landshövding var alldeles fantastiskt. Mitt första toppbetyg till en film på väldigt länge. Kan inte tacka för tipset eftersom jag redan hade snappat upp att den skulle gå. ;-)

Emma sa...

Lars: Tet får du göra själv. :)

Jojje: Jag missar själv alltid allting som går på tv... tur att det finns tipsare och folk med örnkoll. Ska nog se H:r landshövding igen på play.

Anonym sa...

"Spoon my eyes" låter hur god som helst. Ska undersöka om den finns i Malmö. =)

Anonym sa...

Förresten. Nu när jag läser din blogg regelbundet kom jag på att jag för typ 4 år sedan skrev ett blogginlägg som bl.a. handlade om din roll i Filmkrönikan.

Här: http://www.maxpetter.se/?p=7

Och btw, vad hände med filmkrönikan? Det var mitt favoritprogram. Kan du inte ringa Orvar och starta upp en ny säsong? ;)

Emma sa...

Om den inte finns i Malmö: testa att göra den hemma själv. Ska jag göra.

Angående Filmkrönikan: SVT Väst fuckade upp programmet totalt. Tyvärr. Maila någon på SVT och framför dina åsikter, tror inte att de lyssnar så värst på mig. :)